KAFKASSAM – Kafkasya Stratejik Araştırmalar Merkezi

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Gündem
  4. »
  5. ملاقات سفرای ایران و فرانسه در ارمنستان با دفاع این كشور

ملاقات سفرای ایران و فرانسه در ارمنستان با دفاع این كشور

Kafkassam Editör Kafkassam Editör - - 2 dk okuma süresi
362 0

“داویت تونویان”، وزیر دفاع ارمنستان دیروز چهارشنبه 29 ژوئیه / 8 مرداد ماه، در دیدار با سفیر فرانسه در این کشور اعلام کرد که ایروان به دقت رزمایش نظامی مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه را زیر نظر دارد. وزیر دفاع ارمنستان در این خصوص گفت: ماهیت تاکتیکی این رزمایش‌ها از نقطه نظر نظامی نگران کننده نیست، اما مهم است که این رزمایش‌ها به اقدامات تحریک‌کننده در نزدیک مرزها، ساختارهای دفاعی و زیرساخت‌های ارمنستان مبدل نشود.

وی در ادامه گفت که این کشور رویداد نظامی مذکور و رخ‌دادهای آتی در این خصوص را به دقت رصد خواهد کرد. سفیر فرانسه نیز در این دیدار، بر نقش میانجی‌گرانه کشورش در حل‌وفصل مناقشات اخیر میان باکو و ایروان تاکید کرد.

همچنین “داویت تونویان” وزیر دفاع ارمنستان با “عباس بدخشان ظهوری”سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار کرد. در این دیدار سرهنگ “مهدی هیئت وجدانی” وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان نیز حضور داشته است.در ابتدای این دیدار “داویت تونویان” انتصاب “عباس بدخشان ظهوری”را به سمت سفیر ایران تبریک گفته و سپس گزارشی از آخرین تحولات مرزی ارمنستان و آذربایجان و همچنین وضعیت حاکم بر خطوط تماس نیروهای قره باغ و آذربایجان ارائه داده است.وزیر دفاع ارمنستان تاکید داشته است که ارتش آذربایجان طی درگیری های اخیر از پهپادهای مدرن و پیشرفته استفاده کرده است.

İlgili Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir