KAFKASSAM – Kafkasya Stratejik Araştırmalar Merkezi

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Gündem
  4. »
  5. به گفتۀ منابع اطلاعاتی تأسیسات پارچین را یک هواپیمای اسرائیلی بمباران کرده است

به گفتۀ منابع اطلاعاتی تأسیسات پارچین را یک هواپیمای اسرائیلی بمباران کرده است

Kafkassam Editör Kafkassam Editör - - 4 dk okuma süresi
443 0

روزنامۀ کویتی “الجریده” در شمارۀ امروز خود جمعه سوم ژوئیه به نقل از یک “منبع عالی امنیتی” انفجارهای روزهای اخیر در تأسیسات نظامی پارچین و تأسیسات اتمی نطنز را به اسرائیل نسبت داد.

به گزارش رادیو فرانسه، این نشریۀ کویتی نوشته است : انفجاری که در نزدیکی تأسیسات نظامی پارچین صورت گرفت حاصل بمباران مرکز تولید اسلحه بوده و توسط یک فروند هواپیمای اسرائیلی “اف٣٥” صورت گرفته است. “الجریده” مدعی شده که هواپیمای اسرائیلی بدون سوخت گیری در آسمان هدف خود را بمباران کرده است، هر چند پیشتر برخی خبرها ادعا کرده بودند که هواپیمای اسرائیلی برای رسیدن به هدف خود در ایران، در آسمان یک کشور عربی منطقه سوخت گیری کرده بود.

روزنامۀ کویتی نوشته است که انفجار تأسیسات اتمی نطنز که دیروز پنجشنبه دوم ژوئیه صورت گرفت حاصل یک حملۀ سایبری از سوی اسرائیل است.

اهداف هر دو حمله به نوشتۀ روزنامۀ کویتی ذخایر اورانیوم غنی شدۀ ایران بوده است. به نوشتۀ “الجریده” این دو حمله بیش از هشتاد درصد ذخیرۀ اورانیوم غنی شدۀ ایران را از بین برده است و به طور قابل توجه ای ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران را کُند کرده است.

جمهوری اسلامی ایران منشاء انفجار در تأسیسات پارچین را نشست گاز اعلام کرد و از انفجار در تأسیسات نطنز نیز به عنوان حادثه ای در دست بررسی یاد نمود.

با این حال، ساعاتی بعد، ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، با انتشار مطلبی هشدار داد که اگر نشانه هایی در تأئید دست داشتن کشورهای متخاصم به ویژه اسرائیل و آمریکا در انفجار تأسیسات نطنز مشاهده شود، جمهوری اسلامی ایران کل راهبرد خود را در قبال این کشورها تغییر خواهد داد.

در این حال، ایدی کوهن، که از او به عنوان سخنگوی غیررسمی سرویس های اطلاعاتی اسرائیل نام برده می شود بیست و چهار ساعت پیش از انفجار تأسیسات اتمی نطنز در صفحۀ توئیتری خود خبر انفجار این تأسیسات را به زبان عربی منتشر کرد و مدعی شد که این انفجار نتیجۀ حملۀ جنگنده های “اف ١٦” اسرائیلی بوده که در آسمان یک کشور عربی منطقه سوختگیری کرده اند. ایدی کوهن تصریح کرده بود که بمباران تأسیسات نطنز آلودگی نیز در محیط اطراف ایجاد کرده و مقامات ایران سرگرم جابجا کردن ساکنان منطقه هستند.

“بی بی سی” نیز در گزارشی جداگانه اعلام کرد که ساعاتی پیش از اعلام خبر انفجار تأسیسات نطنز یک گروه “ناشناخته به نام یوزپلنگان وطن” با ارسال بیانیه ای به رسانه مسئولیت انفجار در تأسیسات نطنز را برعهده گرفت.

İlgili Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir