KAFKASSAM – Kafkasya Stratejik Araştırmalar Merkezi

Hasan Oktay Hasan Oktay - - 3 dk okuma süresi
325 0

nagehan_alci
Resmi gezilerin her biri ardında birçok haber, anı ve dikkatli gözlere epey de ayrıntı bırakıyor. Geçtiğimiz hafta benim de katıldığım Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Azerbaycan-Hırvatistan gezisi bu açıdan oldukça zengindi. Önce Ankara’dan iki saat rötar ile Bakü ’ye havalandık. Bakü’de akşamı geçirip, ertesi öğlen Zagreb’e geçtik.
Bakü notları
Hayatımda ilk kez Azerbaycan’a ayak bastım. Bakü (tabii merkez kıyı şeridi ve kıyıya paralel uzanan iki zengin caddeyi ancak gördüm) oldukça gösterişli. Tamamen yeniden yapılmış ve Aliyevler Batı’da nereyi seviyorsa, orası kopyalanmış. Sanırım Paris favori şehirleri… Türkmenistan’da gördüğüm şeyi burada da gördüm: Aşkabat da akşamları ışıl ışıldı, Bakü de öyle. Elektrik sıkıntısı yok malum… Otele iner inmez esasen Azerbaycanlı olan meslektaşım Sevil Nuriyeva şık bir misafirperverlik gösterip biz gazeteci grubunu çok güzel bir lokantada ağırladı. Adı Mangal’dı lokantanın. Hakikaten Azeri kebabı söylendiği kadar varmış. Güzel bir sofraya canlı yerel müzik de eşlik edince ileride hatırlanacak bir Bakü gecesi yaşadık.
Gece yatmadan Azerbaycan televizyonuna göz gezdirmek istedim. Yalnızca Cumhurbaşkanı Erdoğan ve eşi Emine Hanım’ın ziyaretinden bahsediliyordu. Aliyevlerle baş başa yemek ve Türkiye’nin desteği saatlerce anlatıldı. (Esasen Bakü’ye geliş sebebi Medeniyetler toplantısı. Yani başka ülkelerden Bakü’ye gelen başka isimler de vardı ama hiç biri anılmıyordu. Yalnızca Erdoğan.)
Ertesi gün tamamen renove edilmiş eski şehirde arabayla tur atıp, Şehitliğe çıktık, orada 1996’da Türkiye’nin yaptırdığı Şehitlik Camii’ni ve Diyanet’in yerini gezdik. Havaalanına giderken gördüğümüz lüks caddelerdeki birbirinden pahalı marka dükkânların tamamı meğer Aliyev’in kızlarınınmış. En büyük banka ise eşi Mihriban Aliyeva’nın. Bir ülke bir aileye ipotekli anlayacağınız…